Om oss

Smärt- och hälsokliniken är ditt privata alternativ till minskad smärta och bättre psykiskt mående.

Vår Vision

Är att minska smärtan och den psykiska ohälsan i samhället!

Vi ser att den långvariga smärtan och den psykiska ohälsan ökar och vi är stolta över det hälsotest vi tagit fram tillsammans med legitimerade terapeuter för att kartlägga och diagnostisera smärta och psykiskt mående.

Hälsotestet är navet i vår verksamhet och blir utgångspunkten för hela din behandlingsplan. Hos oss vill vi att du känner dig trygg och delaktig i din framgång till en bättre hälsa.

Alla våra behandlingar håller hög kvalitet och har vetenskapligt bevisad effekt. Vi lyder under Socialstyrelsens riktlinjer för vård i Sverige.

"Ingen ska behöva gå runt med smärta och/eller psykisk ohälsa!"

SHK:s VD Elisabeth Blomdahl.

Vår målsättning är att minska smärta och psykisk ohälsa i samhället. Därför är vi stolta över att kunna erbjuda dig vårt unika hälsotest, som vi tagit fram tillsammans med erfarna terapeuter på området.

Vår historia

"Drivkraften att vilja hjälpa människor att må bättre

är grunden till att vi startade Smärt- och hälsokliniken"

Elisabeth Blomdahl, är legitimerad naprapat och har arbetat kliniskt med smärtpatienter sedan 2007. Att få möjlighet att arbeta i team med olika terapeuter kring patienterna ökar förutsättningarna till långvariga resultat. Detta är något som ligger henne varmt om hjärtat. "Ingen dag är den andra lik och varje patientmöte är unikt."

Likaså för Alice Dahlberg som också är en av drivkrafterna i Smärt-och hälsokliniken. Alice är legitimerad psykolog och har arbetar kliniskt med både barn och vuxna sedan många år. "Varje möte med en patient behöver all fokus och ett stort engagemang."

Men varför en Smärt- och hälsoklinik?

-Vi ser båda två att många gånger så har våra patienter ett behov av såväl naprapat som psykolog. Der handlar ofta om en psykosomatisk smärta vilket innebär att kroppen vid långvarig smärta påverkar oss psykiskt och tvärtom, vid psykisk ohälsa kan hjärnan välja att skicka ut det jobbiga i kroppen så att man får ont i rygg, nacke och leder istället.

Detta forskas det mycket på och blir allt mer vanligt i samhället. Vi ser även andra parametrar som har stor betydelse för hur vi mår och varför det är så viktigt att allt i kroppen samspelar.

Vi brukar förklara det som kugghjul, alla delar i kroppen måste fungera för att man ska må bra i stort. Psykiskt mående, fysik, sömn, kost, träning, återhämtning, stress och balans samspelar i din kropp.

Därför startade vi detta koncept, för att tillsammans som ett team med naprapater, psykologer, massageterapeuter, personliga tränare, kostrådgivare och erfarna smärtcoacher kunna ta hand om dig som patient utifrån ditt behov.

Våra värderingar

Vårt största fokus och vår stora målbild

är att hjälpa dig att må bättre på kort och på lång sikt

Vi vill påstå att vi arbetar efter en unik och mycket effektiv modell där vi kartlägger ditt behov, skräddarsyr behandlingen, lyssnar, följer upp under hela behandlingen för att sedan knyta ihop säcken och blicka framåt.

För oss är det viktigt att du får en tid hos oss så snabbt som möjligt samt att du är motiverad och delaktig i din behandling. Vi finns för dig och vi ger inte upp.

Vi har verktygen för att hjälpa dig men för att du ska uppnå dina mål så behöver vi arbeta tillsammans. Vi är så stolta över vårt team av terapeuter och tillsammans med oss ser vi till att du kan återgå till ett mer aktivt liv och få ett bättre psykiskt mående.

VÅRT KONCEPT